FEST: Slutspurt før KV17

Badeanstalten i Slagelse d. 11. november 2017

Kl. 19.45: Dørene åbnes

Velkomst

Kl. 20.00: Koncert med Svøbsk (Maren Hallberg og Jørgen Dickmeiss)

Når man hører Svøbsk spille, fornemmer man det tætte forhold der er til stede, når to mennesker er samlet om en fælles skæbne. Deres lyse og artikulerede musik er rodfæstet i den blomstrende arv af traditionel musik fra Danmark og de omkringliggende lande. Spilleglæden er stor, og det smitter af på publikum, der går hjem med smil på læben og glimt i øjet. Se nærmere på Svøbsk hjemmeside.

Kl. 20.30: Kampagnesangen “Hvem, hvis ikke vi?”  med Finn Sørensen, Svøbsk og Kandidatkoret fra Enhedslisten i Slagelse. Musik og tekst af Mikael Wiehe, oversat til dansk af  Finn Sørensen (folketingsmedlem for Enhedslisten).

Kl. 20.45: Tale ved spidskandidat Thomas Clausen (EL Spidskandidat til Byrådet)

Kl. 21.00: Koncert med Nanna Lüders, der blev landskendt med sangene  ”Afrika” og ”Buster” i 1983, og publikum kan glæde sig til igen at få muligheden for at høre alle hendes velkendte hits live ;  Det bliver en ren syng-med-aften for publikum, der med garanti kan de fleste strofer af Buster, Sammenhold Du, Afrika , En at bli som, To Stjerneskud, Små blå breve, Hold Ud, Fannys Hjerte m.fl.., når Nanna optræder sammen med guitaristen David Springborg. Se hendes Facebook side NannaLydersJensen

Kl.22.00: Tale ved regionsrådskandidat Janne Toft-Lind

22.10: Koncert med Dialekt – musik, der flytter grænser. En blanding af protestsangerbevægelsens tradition, folkemusikken og det nordeuropæiske vise og fortæller univers. Det er formet af liv, opvækst og erfaringer, som danner rammen for musikken. De kalder selv genren for folk’n roll. Forsanger Helene Gerup og guitarist Niels Møller er samtidig kandidater for Enhedslisten til KV17 i Slagelse. Se nærmere på Dialekts hjemmeside.

23.30: Tak for i aften.

Vær sikker på en plads – gå til Booking