Kandidater

Enhedslistens kandidater til Kommunalvalget 2017 i Slagelse Kommune:

1. Thomas Clausen, 61 år, byrådsmedlem, lektor ved VUC og bor i Boeslunde.

2. Helene Gerup, 52 år, Omø. Uddannet i sundhed og miljø, og IT. Arbejder som kirkesanger, og har Økofeen på Omø.
Vil arbejde i Enhedslisten for at skaffe arbejde til alle. Og for at bekæmpe pesticid-forgiftningen af vores drikkevand og fødevarer.

3. Jørn Melchior Nielsen, 65 år, Korsør. Nuværende byrådsmedlem. Pensioneret Elektroniktekniker og Datamatiker. Energi og økologi.

4. Niels Møller, 52 år, Korsør. BA i Informationsvidenskab og kulturformidling. Ansat i Post Nord. Musiker og komponist. Arbejdsmarked, Miljø og kultur.

5. Janne Toft-Lind, 45 år,  2 voksne børn. Slagelse.Enhedslisten Slagelse, Enhedslisten Region Sjælland samt Rød fond. Aktiv i Næstehjælperbevægelsen og Jobcentrenes ofre. Politisk aktivist så længe jeg kan huske ! Har deltaget i og arrangeret både store og små demonstrationer, aktioner og happenings. bl.a besættelse af Integrationsministeriet da Felicia (gymnasieelev fra Slagelse i 2011 skulle udvises – hun fik lov at blive). Jeg er ikke bange for at kaste mig over nye opgaver og glæder mig til at lave politik på en ny måde.

6. Johnny Gregersen, 68 år, Skælskør.
Beskæftigelse: Nu Pensionist. Tidligere folkeskolelærer med opgaver som tillidsmand, lærerrådsformand og fællseslærerrådsformand, IT medarbejder, organisationsmedarbejder og marketingskoordinator i privat firma
Mærkesager: Økonomi, folkeskolen og ældreområdet.

7. Irina Petersen, 56 år, Sørbymagle. To voksne børn. BA i markedsføring og kommunikation. Leder af foreningen  ”Center for retshjælp  integration af russiske medborgere i Danmark”.  Arbejder med projektstyring og administration. Mærkesager: Arbejde SKAL VÆRE TIL ALLE! Skaf flere jobs i Slagelse kommune! Stop Jobcenteres nyttejobs – ansæt folk på almindelige vilkår i stedet for.Praktikpladser til alle unge, som har brug for det for at gennemføre uddannelser !  Kontanthjælpløft på alle kommunaldirektørers lønninger ! Væk med levebrødspolitikere !

8. Mogens Bærendtsen, Korsør.
Tidligere mejerist, lærer, tillidsrep., sikkerhedsrep., medlem af samarbejdsudv., skolebestyrelse. For at børn og andre borgere kan få optimal god undervisning/behandling skal medarbejderne have gode arbejdsforhold og medbestemmelse.

9. Henri Nielsen.

10. Jens Fransen, 62 år, Slagelse.
Uddannet lærer – er gået på pension.
Unge og uddannelse – det sociale område.
Øvrige : Politisk aktiv siden 1974, medlem af Enhedslisten siden starten i 1990. Tillidsrepræsentant gennem en årrække. Tidligere kredsformand for Landsforeningen Autisme. Freelance litteraturkritiker m.v. ved forskellige aviser og tidsskrifter.

11. Alexandra Jakobsen, Skælskør.  Studerende.  Handicap, Handicapfamilie, Uddannelse, Integrering, Miljø/Økologi, Sundhed.

12. Ole Søderquist, langtidssygemeldt smed og maskinarbejder, tidligere selvstændig.
For en anstændig kommune hvor Ældre, syge, ledige og flygtninge behandles med respekt, kort sagt en kommune hvor vi stopper med kassetænkning.

13. Sarah Simone Toft, 21 år. Studerende og forhåbentlig snart Socialrådgiver. Med fokus på at alle har ret til en ordentlig uddannelse og SU, og at vi skal kæmpe for et bedre miljø.